Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Pada Warunk Upnormal Samarinda
Abstract
This study aims to determine the effect of price and promotion on Warunk Upnormal Samarinda. This research is categorized as survey research, where the instrument is a questionnaire. The sample in this study amounted to 100 people. The data analysis method was performed using multiple linear regression analysis using SPSS version 17.0 for windows. The results of this study indicate that partially price and promotion have a significant effect on purchase intention as well as simultaneously a significant effect on purchase intention at Warunk Upnormal. And from these three variables, it is known that promotion (X2) has a dominant effect compared to price (X1) on buying interest, this can be seen from the tcount where the tcount value for the promotion variable (X2) is 0.348 greater than the variable (X1) is 0.224 .
Keywords
Full Text:
PDF INDONESIAReferences
Alma, B. (2014). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: CV. Alfabeta.
Anggraeni, R. D. (2018). Pengaruh Endorsement Beauty Vlogger Terhadap MinatBeli Make Up Brand Lokal, 158.
Astuti, S. R. (2013). Pemasaran. Analisis Kualitas Produk, Harga, Lokasi dan Kualitas Pelayanan Terhadap Minat Beli Ulang Konsumen, 2.
Budianto. (2017). Pemasaran. Pengaruh Harga dan Promosi Terhadap Minat Beli Ketan Susu Di Samarinda, 15.
Fandy, T., & Chandra, G. (2012). Pemasaran Global (Konteks Offline & Online). Yogyakarta: UPP STIM YKPN.
Ghozali, I. (2011). Aplikasi : Analisis Multivariate dengan Program SPSS. Semarang: Badan Penerbit Universitas Semarang.
Hair, J. e. (1995). Multivariate Data Analysis With Reading.Prentice Hall: New Jersey.
Herlambang, S. (2014). Basic Marketing, Cara Mudah Memahami Ilmu Pemasaran. Yogyakarta: Gosyen Publishing.
Hurriyati, R. (2010). Bauran Pemasaran Dan Loyalitas Konsumen. Bandung: Alfabetha.
Kasmir. (2012). Bank dan Lembaga Keuangan Lainnya. Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Kinnear, T. C., & Taylor, J. R. (2012). Riset Pemasaran (II ed.). (Y. Lamarto, Trans.) Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Armstrong, G. (2016). Prinsip-Prinsip Pemasaran (12 ed.). Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2012). Marketing Management.New Jersey: Library of Congress Catalog.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2013). Manajemen Pemasaran. (B. Sabran, Trans.) Jakarta: Erlangga.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (16 ed.). New Jersey: Pearson.
Lembang, D. R. (2010). Prinsip Pemasaran. Analisis Pengaruh Kualitas Produk, Harga, Promosi dan Cuaca Terhadap Keputusan Pembelian Teh Siap Minum Dalam Kemasan Merek Teh Botol Sosro, 24.
Mudfarikah, R., & Dwijayanti, R. (2021). Pengaruh kualitas layanan dan harga terhadap minat beli ulang. Jurnal Manajemen, 13(4), 654-661.
Noor, J. (2015). Metodologi Penelitian : Skripsi, Tesis, Disertasi dan Karya Ilmiah. Jakarta: Kencana.
Putri, M. A. (2018). Pengaruh Harga, Lokasi, Store Atmosphere, Dan Word Of Mouth Terhadap Keputusan Pembelian (Studi Kasus Pada Restoran Warunk Upnormal Cinere) (Bachelor's thesis, Jakarta: Fakultas Ekonomi Dan Bisnis UIN Syarif Hidayatullah).
Ridwansyah, A. (2017). Rangkuman Intisari Pemasaran. Instant Marketing For Busy People.
Sinaga, B. A., & Sulistiono, S. (2020). Pengaruh Electronic Word Of Mouth Dan Promosi Media Sosial Terhadap Minat Beli Pada Produk Fashion Eiger. Jurnal Ilmiah Manajemen Kesatuan, 8(2), 79-94.
Subagio, A. (2010). Marketing In Business. Jakarta: Mitra Wacana Media.
Sugiyono. (2013). Metode Penelitian Kuantitatif, Kuliatatif dan R&D. Bandung: Alfabeta.
Sujarweni, W. (2015). SPSS Untuk Penelitian. Yogyakarta: Pestaka Baru Press.
Sunyoto, D. (2013). Teori, Kuisioner, dan Analisis Data. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran. Jakarta: PT Gramedia.
Umar, H. (2011). Metode Penelitian Untuk Skripsi dan Tesis Bisnis (11 ed.). Jakarta: PT Raja Grafindo Persada.
Wijaya, T. (2013). Matodologi Penelitian Ekonomi dan Bisnis Teori dan Praktik. Yogyakarta: Graha Ilmu.
DOI: https://doi.org/10.46964/jebm.v2i2.1741
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2021 E-BISMARK : Jurnal Ekonomi, Bisnis Dan Marketing
====================================================
Published by:
E-BISMARK : Jurnal Ekonomi Bisnis dan Marketing
Jurusan Administrasi Bisnis
POLITEKNIK NEGERI SAMARINDA
Jl. Dr. Ciptomangkusumo Kampus Gunung Lipang, Samarinda - Kalimantan Timur 75131. Telephone: (0541) 260588, Fax: (0354) 260355
Website: http://e-journal.polnes.ac.id/index.php/e-bismark
Email: bisnismark2019@gmail.com
======================================================